Nejdříve si zkusme posvítit na samotné pojmy — protože zcela jisté je asi jen to, že logo není značka! Tahle dvě klíčová slova jsou ještě namixovaná v koktejlu současného světa o další pojmy brand, branduilding nebo také symbol atd. Co je tedy co, jak je to s logem a značkou?
Logotyp
Logotyp (z řeckého logos — slovo, zákon, pojem a typos — výraz, znak) je originálně graficky upravený název společnosti.
Logo
Praktická a zaběhlá zkratka slova logotyp — v ideálním případě, rozpoznatelná a jasná zkratka, podpis, nálepka nebo grafická značka. Klíčový prvek vizuální komunikace, který nám pomáhá orientovat se a rozlišovat v dnešním světě plném reklamních sdělení.
Piktogram
A nebo také obrazový symbol, symbol, emblém , ikona, který funguje jak samostatně tak i v souhře s textovou částí Loga.
Značka — brand
A značka (z anglického brand), často mylně chápána jako logotyp, logo, systém jednotného vizuálního stylu nebo produkt. Značka je něco více abstraktního, něco jako neviditelné energetické pole významů, emocí, instinktů i pocitů o daném produktu, projektu, službě či společnosti. Ve značce jsou/mohou být obsaženy firemní příběh, vize, mise, reputace, hodnoty, tón komunikace, způsob péče o zákazníka a bezpochyby mnoho dalšího. Chápání značky je vlastně individuální, každý v sobě máme tento pocit a asociace jiné, každý jinou interpretaci. A právě, když se tyto pocity propojí a rezonují s více lidmi, ejhle, je na světě značka. Logo samotné je jen součástí značky. Občas se tohle trefně srovnává s člověkem a to ve smyslu: značka je jako celá lidská bytost, kdežto logo je jen tvář. Vystihující je i citát otce reklamy Davida Ogilvyho „Značka je to, co vám zůstane, když vám shoří továrna“.
Brandbuilding
Ve své podstatě je brandbuilding vlastně jakákoli snaha o budování značky. Každá společnost je de facto značkou, ať už chceme nebo nechceme, ať se o to snažíme či nesnažíme. To vůbec neznamená, že smysluplné a kontinuální budování značky je něco jednoduchého, naopak. Tržní prostředí, nadbytek téměř všeho a obří konkurence vytváří mezi jednotlivými subjekty tlak na to být vidět, být úspěšně vidět — zaujmout a prodat, a to pokud možno opakovaně a neustále. Budování silné značky je mantrou dneška. Zákazníci si nekompromisně vybírají a vyhrává ten, kdo zaujme nebo nabídne něco navíc.
A co můžeme udělat pro vaši značku nebo nově vznikající projekt?
Pomůžeme při budování značky — silné, výrazné a úspěšné, kterou mají zákazníci rádi. Bradbuilding je tvrdá strategická práce, ale také velká zábava a my se tím bavíme už přes dvacet let. Tvoříme značky jak z gruntu nové, tak v případě potřeby vdechujeme život i těm stávajícím, u kterých nalézáme nové cesty, vize nové způsoby zviditelnění a možnosti komunikace. Vysvětlíme, co budování značky obsahuje, prozkoumáme trh a kontext, posvítíme si na důležité téma — positioning produktu, služby nebo společnosti samotné. Pojmenujeme silné i slabé stránky, příležitosti i hrozby. Pobavíme se o poslání firmy a o tom, co a proč děláte, a proč na tom záleží. Poznáme a popíšeme cílové skupiny, vymyslíme ideální název, vytvoříme padnoucí logo, které přesně na míru a citlivě zasadíme do jednotného vizuálního stylu i s barvami a sloganem. Najdeme a poladíme komunikační tón a vše poté implementujeme, vybereme vhodné kanály a formy pro marketingové kampaně. Vše tak, aby to mělo praktický smysl a výsledky, které můžeme měřit.